Raymond Johansen står i dress og smiler mot kameraet med hendene i lomma. Bakgrunnen er grønn - han står på et gress med trær bak seg.

Våre program

For framtida. For Oslo.

Kjære deg som skal stemme ved Oslovalget i år.

Det er mye som står på spill ved årets valg. Raymond har ledet oss trygt gjennom de siste åtte årene og har stått stødig i krevende perioder. Nå ber vi om fornyet tillit. Vi har fortsatt store visjoner for Oslo. Her kan du lese om Oslo Arbeiderpartis prioriteringer for neste periode.

Trygg eldreomsorg. Oslo Arbeiderparti vil sørge for trygg og god eldreomsorg for alle, når man trenger det. Framover blir vi langt flere eldre i Oslo. Da må vi prioritere å bruke penger på å ansette flere, øke kompetansen til de ansatte og satse på livsglede hos de eldre. Vi vil bruke de store pengene på å skape trygghet for eldre.

• 800 flere ansatte i eldreomsorgen.
  • Kompetanseløft for 10.000 ansatte.
  • Mindre ensomhet og mer fellesskap.

Muligheter for unge. Oslo skal være en god by å vokse opp i. Under pandemien fikk ungdom livet sitt satt på vent, nå er det de unge sin tur. Vi vil styrke laget rundt de unge, sørge for at alle får fullført skolegang og hjelpe flere inn i jobb.

• 80 nye helse- og miljøarbeidere på alle ungdoms- og videregående skoler.
  • Nytt inntakssystem til videregående skole, fullføringsrett og læreplassgaranti.
  • 6000 sommer- og deltidsjobber for unge og jobbsenter i alle bydeler.

En god by for alle. Oslo Arbeiderparti vil fortsette arbeidet med å skape stedene der folk vil bo og være. Trivelige nabolag som er åpne og tilgjengelige. Gode møteplasser for byens innbyggere. Vi skal bygge den gode byen, for alle. Oslo Arbeiderparti gjør ordene til handling. Vi forandrer byen for alltid. Elektrifisering av kollektivtransporten, bilfritt sentrum og en by for gående og syklister er reelle mål.

• Flere gode møteplasser og trivelige nabolag, som parker og torg.
  • Oppgradere Trondheimsveien til en moderne bygate.
  • Bystrender og badeplasser tilgjengelig for alle.

Her finner du programmet til Oslo Arbeiderparti:

Oslo Arbeiderpartis bystyreprogram 2023-2027.pdf 411,9 KB
Arbeiderpartis kandidater til bydelsutvalget i Gamle Oslo utenfor Aktivititetshuset K1 på Tøyen.

Alle kandidatene som stiller til valg for Gamle Oslo Arbeiderparti.

Hvorfor Ap i Gamle Oslo?

Arbeiderpartiets visjon for Gamle Oslo er en bydel preget av likeverd, fellesskap og respekt mellom folk. Vi mener at vi som bor her sammen har et ansvar for hverandre og for nabolaget, bydelen og byen.

Vår politiske oppgave er å arbeide for at alle som bor og vokser opp i Gamle Oslo skal ha like muligheter som folk andre steder i byen.

Vi vil redusere sosiale forskjeller og få ned fattigdommen, minske klimagassutslippene og få flere i arbeid. Det er alltid viktigere for oss enn å kutte skattene til de aller rikeste.

Les hva vi i Gamle Oslo Arbeiderparti har fått til av resultater i bydelen i perioden siden 2019 - og hva vi vil gjøre de neste fire årene: